Najczęściej zadawane pytania
Tutaj znajdziesz odpowiedzi na najczęsciej pojawiające się wątki dotyczące
pakietów medycznych i ubezpieczeń na życie
Klient może założyć Indywidulane Konto w ramach sklepu medipakiet.pl:
– poprzez funkcję „Załóż konto”, lub
– skorzystać z automatycznego zakładania konta poprzez dokonanie zakupu jako „Gość”.
Dostęp do Konta Klient uzyskuje za pomocą loginu (adres e-mail) i hasła. Pierwsze logowanie wymaga aktywacji konta poprzez utworzenie nowego hasła.
Konto umożliwia zapisywanie i przechowywanie informacji o danych osobowych i teleadresowych, odbieranie dokumentów finansowych (faktur) oraz dokonywanie płatności online, archiwizowanie dokumentacji związanej z Zamówieniami i zawartymi Umowami sprzedaży, a także innych usług.
Płatności za Pakiety medyczne można dokonywać miesięcznie, kwartalnie, półrocznie bądź za rok z góry. Okres płatności należy wybrać podczas wypełniania elektronicznego formularza Zamówienia.
Zmiany częstotliwości płatności można dokonać w każdą Rocznicę Umowy (tj. co 12 miesięcy). W tym celu, co najmniej na 30 dni przed Rocznicą należy złożyć Wniosek o zmianę częstotliwości płatności wskazując nową częstotliwość. PBG SERVICES potwierdzi przyjęcie do realizacji zlecenia lub poinformuje o odrzuceniu Wniosku.
Pierwszą płatność należy dokonać elektronicznie za pośrednictwem portalu PayU.
W ostatnim kroku wypełniania elektronicznego formularza Zamówienia w sklepie medipakiet.pl Klient zostaje przekierowany do płatności online. Po zaksięgowaniu płatności na adres mailowy podany w elektronicznym formularzu Zamówienia otrzymasz Potwierdzenie zamówienia. Dokument rozliczeniowy (fakturę) Klient otrzyma w Koncie Klienta w dacie aktywacji pakietu medycznego.
W przypadku problemów z realizacją płatności należy skontaktować się z PBG SERVICES pod adresem kontakt@medipakiet.pl lub telefonicznie + 48 782 502 502 od poniedziałku do piątku, w godz. od 9:00 do 18:00.
Drugą i kolejne płatności za pakiet medyczny należy realizować do 15 dnia miesiąca poprzedzającego miesiąc świadczenia usług (tzw. płatność z góry) na dedykowany indywidualny numer rachunku bankowego podany w Potwierdzeniu zamówienia -Umowie. Dokument finansowy (fakturę) otrzymasz na 7 dni przed terminem wymagalności opłaty.
Uwaga! Za dzień dokonania opłaty przyjmuje się datę jej wpływu na dedykowany numer rachunku bankowego. Każda Umowa posiada swój indywidulany numer rachunku bankowego.
Nie. Termin drugiej i kolejnej płatności jest stały i nie podlega zmianie. Wpłaty należy dokonać w takim terminie, aby jej zaksięgowanie było możliwe do 15 dnia miesiąca za kolejny okres.
Drugą i kolejne płatności za pakiet medyczny należy wykonać do 15 dnia miesiąca poprzedzający miesiąc świadczenia usług (tzw. płatność z góry) na dedykowany danej Umowie indywidulany numer rachunku bankowego podany w Potwierdzeniu zamówienia – Umowie.
Płatności można również dokonać logując się do Konta Klienta. W Koncie należy skorzystać z funkcji „Zasil konto”.
ak. Przy zleceniu stałym prosimy o ustawienie daty zlecenia umożliwiającej zaksięgowanie płatności najpóźniej do 15 dnia każdego miesiąca.
Dane do przelewu:
Nr konta: numer rachunku podany w Potwierdzeniu zamówienia – Umowie
PBG Services Sp. z o.o.
W tytule: imię i nazwisko, nr Umowy
Indywidulany numer rachunku bankowego, dedykowany dla drugiej i kolejnej płatności za zakupiony pakiet medyczny znajduje się w treści Umowy w sekcji „Opłata i inne należności”.
Uwaga! Dla każdego Pakietu medycznego dedykowany jest indywidulany numer rachunku bankowego. Zawarcie kolejnej lub nowej umowy oznacza nadanie nowego numeru rachunku do wpłat.
W przypadku problemów z realizacją płatności należy skontaktować się z PBG SERVICES pod adresem kontakt@medipakiet.pl lub telefonicznie + 48 782 502 502 od poniedziałku do piątku, w godz. od 9:00 do 18:00.
Dokument finansowy z tytułu pierwszej płatności zostanie udostępniony 1 dnia obowiązywania pakietu opieki medycznej, zaś kolejne będą udostępniane na 7 dni przed datą wymagalności opłaty. Dokumenty finansowe będą udostępniane w formie elektronicznej w Koncie Klienta. O jej udostępnieniu Klient zostanie powiadomiony mailowo na adres poczty elektronicznej podany w Zamówieniu w sekcji „Dane do faktury”.
Umowa jest zawierana na podstawie oferty jej zawarcia złożonej przez Klienta i jej przyjęcia przez PBG SERVICES. Klient składa ofertę na Wniosku PBG SERVICES wypełniając Zamówienie w sklepie internetowym medipakiet.pl. Zakup pakietu medycznego oraz akceptacja warunków umowy są równoznaczne z zawarciem umowy.
Umowę uważa się za zawartą (na warunkach określonych we Wniosku o zawarcie Umowy Zamówieniu) w momencie wniesienia opłaty przez Klienta czego potwierdzeniem jest przesłanie Klientowi na jego adres mailowy podany we Wniosku Potwierdzenia Zamówienia. Umowę można pobrać z Konta Klienta.
Umowa zawierana jest na czas określony – 12 miesięcy. Po upływie 12 miesięcy umowa zostanie przedłużona automatycznie na czas nieokreślony chyba, że Klient lub PBG SERVICES na co najmniej 30 dni przed dniem pierwszej Rocznicy Umowy złoży oświadczenie o nieprzedłużeniu Umowy lub o gotowości przedłużenia umowy na zmienionych warunkach. PBG SERVICES poinformuje Klienta mailowo i/lub za pomocą wiadomości SMS o automatycznym przedłużeniu umowy.
Zawarcie umowy i płatność za pakiet medyczny dokonana między 1 a 25 dniem danego miesiąca: świadczenie usługi rozpocznie się z początkiem kolejnego miesiąca.
Zamówienia złożone (wypełnione formularze zakupu na stronie https://www.medipakiet.pl/abonamenty-medyczne ) w okresie od 26 dnia miesiąca do ostatniego dnia tego miesiąca świadczenie usługi rozpocznie się z początkiem drugiego w kolejności miesiąca.
W przypadku pakietów medycznych LUX MED zakupionych w okresie od 26 dnia miesiąca do 6 dnia kolejnego miesiąca, istnieje możliwość aktywacji pakietu w terminie 3 dni.
W takim przypadku Klient akceptuje i przyjmuje do wiadomości, że:
• Opieka medyczna będzie aktywna w terminie 3 dni od daty złożenia Zamówienia,
• Opłata jest pobierana za cały miesiąc niezależnie od faktycznej liczby dni aktywności pakietu.
Pakiet medyczny można zmienić wyłącznie na wyraźny wniosek Klienta ze skutkiem na pierwszy dzień następnego miesiąca po zgłoszeniu chęci zmiany. Wniosek należy złożyć wysyłając wiadomość email na adres: kontakt@medipakiet.pl z adresu e-mail podanego w formularzu Zamówienia (zakupu).
Zmiana na pakiet oznacza zmianę:
• w obrębie tego samego rodzaju pakietu tj. z indywidulanego na partnerski, z partnerskiego na rodzinny,
• z pakietu o niższym zakresie na wyższy zakres,
• z pakietu o niższym zakresie na wyższy zakres i równoczesną zmianą z dotychczasowego pakietu pojedynczego na partnerski lub z partnerskiego na rodzinny.
Zmiana na pakiet niższy może nastąpić po 12 miesiącach od aktywacji umowy lub ostatniej zmiany zakresu świadczeń dokonanej zgodnie z powyższym zapisem.
Z chwilą zawarcia nowej umowy dotychczasowa umowa ulega rozwiązaniu (pod warunkiem uprzedniego pisemnego potwierdzenia przez Zleceniobiorcę) ze skutkiem na ostatni dzień miesiąca wskazany w potwierdzeniu.
Zmiana współmałżonka/partnera objętego pakietem medycznym możliwa jest wyłącznie na wyraźny wniosek Klienta, jednak nie częściej niż raz na 12 miesięcy. Zmiana taka wchodzi w życie z kolejnym pełnym miesiącem, jeżeli zgłoszenie zmiany nastąpiło do 25 dnia bieżącego miesiąca. Wniosek o zmianę współmałżonka / partnera należy złożyć wysyłając wiadomość email na adres: kontakt@medipakiet.pl z adresu e-mail podanego w formularzu zamówienia (zakupu). W treści wiadomości należy wskazać dane obecnego współmałżonka/partnera oraz nowego, którego dotyczy składany wniosek.
W przypadku pakietów rodzinnych dodanie kolejnego dziecka możliwe jest w dowolnym momencie trwania umowy. W tym celu niezbędne jest przesłanie wniosku na adres: kontakt@medipakiet.pl, jak w przypadku zmiany współmałżonka/partnera opisanej powyżej.
Operator medyczny LUX MED:
• opieką medyczną może zostać objęta osoba dorosła w wieku: 18 – 64 lat,
• do opieki medycznej w pakietach partnerskich i rodzinnych może zostać zgłoszone również dziecko w wieku do 25 roku życia,
• w przypadku ukończenia przez osobę uprawnioną 65 lat, a w przypadku dziecka 26 lat, Klient zostanie poinformowany o ewentualnej możliwości zmiany pakietu lub rezygnacji z zawartej Umowy.
LUX MED umożliwia również wykupienie pakietu Senior dla osób w wieku 60 – 69 lat.
Operator medyczny ENEL MED:
• opieką medyczną może zostać objęta osoba dorosła w wieku: 18 – 65 lat,
• do opieki medycznej w pakietach partnerskich i rodzinnych może zostać zgłoszone również dziecko w wieku do 25 roku życia,
W przypadku ukończenia wieku wskazanego powyżej, Klient zostanie poinformowany o ewentualnej możliwości zmiany pakietu lub rezygnacji z zawartej Umowy.
Przed wizytą lekarską Pacjent proszony jest o okazanie dowodu osobistego lub innego dokumentu tożsamości.
Operator medyczny LUX MED:
Opieka będzie aktywna zgodnie z datą rozpoczęcia wskazaną w treści umowy. Od tego dnia można umawiać wizyty. Nr PESEL identyfikuje Pacjenta jako osobę uprawnioną. W placówkach własnych Grupy LUX MED umawia się poprzez infolinię 22 33 22 888 lub Portal Pacjenta. W placówkach współpracujących wskazanych na liście https://www.luxmed.pl/placowki-wspolpracujace-700 umawia się telefonicznie bezpośrednio w wybranej placówce.
Operator medyczny ENEL MED:
W oddziałach ENEL MED:
Zapisy na konsultacje i badania: Aplikacja mobilna, Portal pacjenta, Call Center (+48) 22 23 07007
Wizyty domowe i pomoc w nagłych przypadkach: Pierwsza Linia Medyczna 501 111 999
W placówkach współpracujących z ENEL MED:
Zapisy na konsultacje i badania: Bezpośredni kontakt z placówką, (lista placówek znajduje się na www.enel.pl )
Wizyty domowe i pomoc w nagłych przypadkach: Pierwsza Linia Medyczna 501 111 999
Jeżeli z nie możesz pojawić się na umówionej wizycie, odwołaj ją! Dzięki temu ktoś inny będzie mógł skorzystać z wolnego terminu!
W przypadku braku dostępności świadczenia w terminach wskazanych w Standardach dostępności w placówkach własnych LUX MED i placówkach współpracujących, Osoba uprawniona (Pacjent) nabywa prawo do skorzystania z refundacji. Ustalenie prawa do refundacji będzie odbywało się po uprzednim skontaktowaniu się z Infolinią LUX MED, w celu dokonania weryfikacji dostępności usług. Należy zapoznać się z Regulaminem Refundacji dla Klientów LUX MED, który stanowi załącznik do Ogólnych Warunków Świadczenia Usług.
W przypadku braku dokonania płatności PBG SERVICES wyśle do Klienta za pomocą wiadomości email wezwanie do zapłaty wyznaczając dodatkowy termin płatności, nie krótszy jednak niż 7 dni od otrzymania wezwania.
Brak uregulowania płatności za dwa kolejne Okresy rozliczeniowe uprawnia PBG SERVICES do wypowiedzenia Umowy w trybie natychmiastowym ze skutkiem na koniec miesiąca, przy czym nastąpi ono po uprzednim bezskutecznym wezwaniu Klienta do zapłaty zaległych Opłat wyznaczając w tym celu dodatkowy 7 dniowy termin płatności.
Wypowiedzenie Umowy w trybie natychmiastowym nie zwalnia Klienta z obowiązku zapłaty opłaty za okres, przez jaki trwała gotowość Operatora medycznego do świadczenia Usług i możliwość korzystania z Usług w ramach wybranego Pakietu przez Osoby Uprawnione.
W przypadku umowy terminowej (zawartej na 12 miesięcy) Klient zobowiązany jest do uiszczenia:
• zaległych należności naliczonych do daty rozwiązania umowy oraz
• 50% należnej opłaty pokrywającej pozostały okres trwania umowy na jaki została zawarta.
W przypadku umowy bezterminowej, Klient zobowiązany jest do uiszczenia zaległych należności naliczonych do daty rozwiązania umowy.
W razie zalegania Klienta z należnościami na rzecz PBG SERVICES, PBG SERVICES zastrzega sobie prawo do przekazania informacji o zaległościach do podmiotów współpracujących z PBG SERVICES w zakresie dochodzenia należności.
Umowa jest umową terminową zawieraną na okres 12 miesięcy. Umowa automatycznie przedłuża się na czas nieokreślony. Jeśli na 30 dni przed jej zakończeniem Klient złoży jej wypowiedzenie, umowa ulegnie rozwiązaniu po upływie 12 miesiąca.
Na wniosek Klienta PBG Services Sp. z o.o. może wyrazić zgodę na rozwiązanie umowy terminowej przed upływem 12 miesięcy pod warunkiem wniesienia przez Klienta 50% należnej opłaty pokrywającej pozostały okres trwania umowy na jaki została zawarta.
Każdy Wniosek/wypowiedzenie umowy należy złożyć wysyłając wiadomość email na adres: kontakt@medipakiet.pl z adresu e-mail podanego w formularzu zamówienia (zakupu) Pakietu medycznego. PBG Services Sp. z o.o. w terminie do 10 dni roboczych od otrzymania wniosku wyliczy należną kwotę oraz potwierdzi datę zakończenia umowy.
Jeżeli Klient chce złożyć reklamację na jakość świadczonych usług przez:
• Operator medyczny LUX MED: Reklamacje można zgłosić w dowolnej formie, w tym na formularzu reklamacyjnym, który można znaleźć na stronach www LUX MED oraz w każdej Placówce LUX MED. Zgłosić reklamację można kierując ją na e-mail opinie@luxmed.pl lub telefonicznie – operatorowi Infolinii LUX MED lub na formularzu ankiety ocen po wizycie lub pisemnie na adres: Dział Zarządzania Reklamacjami – Departament Obsługi Klienta, LUX MED Sp. z o.o. ul. Szturmowa 2, 02-678 Warszawa
• Operator medyczny ENEL-MED: Reklamacje dotyczące realizacji Świadczeń zdrowotnych należy kierować bezpośrednio do ENEL-MED. Reklamacje można zgłosić w dowolnej formie, w tym na elektronicznym formularzu kontaktowym, który można znaleźć na stronach internetowych ENEL-MED. Zgłosić reklamację można kierując ją na e-mail opinie@enel.pl lub pisemnie na adres: Centrum Medyczne ENEL-MED S.A. ul. Słomińskiego 19 lok. 524, 00-195 Warszawa.
Każda reklamacja powinna zawierać następujące informacje: dane osoby, której reklamacja dotyczy (imię i nazwisko, data urodzenia lub nr PESEL, adres pocztowy lub elektroniczny, na jaki trafić ma odpowiedź, opis przedmiotu reklamacji i okoliczności jej złożenia (data, miejsce) oraz treść uwag przekazanych przez składającego skargę, dane osoby składającej reklamację jeśli nie jest nią osoba, której reklamacja dotyczy.
Reklamacje dotyczące rozliczeń, bądź alokacji wpłat może składać tylko i wyłącznie Klient.
Reklamacje należy składać:
• telefonicznie pod numerem telefonu +48 782 502 502,
• elektronicznie – wysyłając email na adres reklamacje@medipakiet.pl
• pisemnie – przesyłką pocztową na adres: PBG Services Sp. z o.o. ul. Młynarska 42, 01-205 Warszawa.
Odpowiedź na reklamację udzielana jest bez zbędnej zwłoki, nie później niż w ciągu 30 dni od dnia otrzymania reklamacji.
Odpowiedź na reklamację udzielana jest:
• w formie pisemnej, lub
• pocztą elektroniczną – na wniosek osoby (podmiotu), która złożyła reklamację.
Kupujący może złożyć zamówienie na rzecz innej osoby o ile jest do tego uprawniony w rozumieniu powszechnie obowiązujących przepisów.
Kupujący zobowiązany jest posiadać stosowaną zgodę lub pełnomocnictwo w zakresie przekazywania PBG Services danych Osób uprawnionych (Pacjentów) oraz przekazać im treść Polityki Prywatności.
Klient może dokonać płatności za nieopłacony wniosek pod warunkiem, iż jest ona nadal aktywny i dostępny w Koncie Klienta.
W tym celu należy zalogować się do Konta i w sekcji Moje wnioski wybrać odpowiedni wniosek. Aby przejść do płatności należy skorzystać z przycisku
Nie znalazłeś odpowiedzi na pytanie?
Wypełnij krótki formularz a nasz doradca do Ciebie oddzwoni